Kickstarter campagne voor Beer Pong netten!

Kickstarter campagne voor Beer Pong netten!

PongCaddie is gestart met een Kickstarter campagne. Dit Amerikaanse bedrijf ontwikkelde een revolutionair concept waardoor het alleen nog maar leuker zal worden om Beer Pong te spelen. Voor deze nieuwe Beer Pong netten werd  een definitief patent verkregen.

Waarom heeft PongCaddie een Kickstarter campagne voor Beer Pong netten nodig?

De uitvinders van PongCaddie zijn zelf enthousiaste Beer Pong spelers. Daarom weten ze als geen ander dat tijdens het spel het meer dan eens voorkomt dat er ballen terechtkomen waar niemand ze hebben wil. Met dit ongemak wilden ze dan ook komaf maken.

Daarom ontwikkelden ze een op en top Amerikaans product, dat trouwens kan gewassen worden in de wasmachine. Dankzij de gepatenteerde netten is het niet langer nodig om vuile ballen af te wassen, ballen op te rapen die over de bekers heen vliegen of je teamleden erop attent te maken dat ze teveel naar voor leunen waardoor ze een van de elementaire Beer Pong regels breken. Dankzij de opstelling van de netten zal er ook meer in één keer raak gegooid worden waardoor het spel sneller zal verlopen en je gewoon de tijd niet krijgt om je te vervelen.

De revolutionaire PongCaddie set bestaat uit:

  • 2 netten
  • 4 bovenstukken
  • 4 klemmen
  • 4 steunen
  • 1 draagtas uit textiel

 

In de draagtas kunnen de bekers, ballen en bekerhouders opgeborgen worden. Jammer genoeg wordt er geen plaats voorzien voor bier 😉

Alle onderdelen werden dusdanig ontworpen dat ze gemakkelijk en snel aan iedere Beer Pong tafel kunnen bevestigd worden. Kwaliteit en duurzaamheid staan hier voorop.

Gedurende de jaren 2009, 2010 en 2011 werden de prototypes en ideeën verder ontwikkeld, Andrew consulteerde een advocaat die gespecialiseerd is in patenten, om te bekijken of het idee al eerder ontwikkeld was. Er werd niets gevonden dat erop leek en daarom werd een voorlopig patent verleend dat geldig was gedurende 12 maanden. Ondertussen werd niet stilgezeten. In 2012 volgde de aanvraag voor een volledig patent en werden de prototypes verder onderzocht en getest. Andrew ging op zoek naar strategische partners die meteen op de kar konden springen en het plan verder zouden kunnen helpen uitvoeren. Deze werden al snel gevonden. In 2013 en 2014 werden Bob Lansing, Erik LaChance, Emil Abelaf en Dave Yale als partners ingehaald om het design verder te helpen ontwikkelen en verder uit te bouwen tot een verkoopbare versie. In 2014 en 2015 werd het definitieve patent afgeleverd door het US Patent Office en werd ook het handelsmerk gedeponeerd. In 2015 werd dan het definitieve prototype werd verwezenlijkt. Uitvinder Andrew Mansfield verkocht zijn firma in Boston en verhuisde naar de Westkust om daar de PongCaddie droom verder te zetten. In 2016 wordt de naam PongCaddie bevestigd en nu wordt dan ook de Kickstarter campagne gelanceerd.

Allemaal goed en wel, maar waarom is de Kickstarter campagne nodig?

De uitvinders kozen Kickstarter om PongCaddie te lanceren omdat ze dankzij het enthousiaste publiek in staat waren om dit coole product te ontwikkelen voordat iemand anders daar de kans toe kreeg. Het team is erg trots en tevreden omdat ze op deze manier kunnen laten zien waar ze de afgelopen 5 jaar aan gewerkt hebben. Het originele prototype heeft heel wat zweet en tranen gekost. Om potentiële sponsors over de brug te halen, wordt het hele PongCaddie team uitgebreid voorgesteld. Alle 5 teamleden hebben duidelijk één voor één in hun eigen vakgebied hun sporen verdiend.

Waarom maken deze door de wol geverfde professionals dan gebruik van Kickstarter?

Wel, het gaat hier over meer dan PongCaddie en Beer Pong ballen

De naam van de campagne luidt: ‘Red onze ballen’

Dit wijst al een beetje in de goede richting!

PongCaddie is namelijk ook betrokken bij goede doelen zoals de Testicular Cancer Foundation (Stichting Teelbalkanker). Met de tag “Red je ballen”, past het gewoon bij PongCaddie dat ze een goed doel zoals TCF een handje helpen! PongCaddie ging een partnerschap met de Testicular Cancer Foundation aan om hen te helpen bij de bewustmaking van het grote publiek, maar ook om te kunnen meewerken aan vormingsactiviteiten en andere vormen van ondersteuning. PongCaddie belooft zelf $1 te doneren aan TCF voor elke $100 die bijgedragen wordt tot de Kickstarter campagne en zal sponsors motiveren om direct aan tcancer.org te doneren.

Wij van Beer-It-On vinden dit alvast een prachtig initiatief en steunen deze Kickstarter campagne dan ook voor meer dan de volle 100%!!

BEER IT ON INTRODUCEERT NU OOK DE GLOEDNIEUWE HEXCUP RACK VOOR NOG MEER PUUR BEERPONG PLEZIER

 

Download hier gratis de meest gebruikte beer pong spelregels!

 

5 TIPS OM BETER TE GOOIEN TIJDENS HET BEER PONG

 

Schrijf jij nu in!
Schrijf je vandaag in voor onze nieuwsbrief en maak kans op een officiële beer pong tafel!

Reacties

reacties